E-KITAB: 10 NASIHAT BUAT PENCINTA KEBENARAN



Oleh: 'Allamāh 'Abdul Rahmān bin Yahyā Al-Mu'allimī Al-Yamanī

Penterjemah: Syah Nazrin

Assalamualaikum wbt.

Rasulullah SAW pernah bersabda: "Tinggalkanlah apa yang meragukanmu kepada sesuatu yang tidak meragukanmu kerana kebenaran/kejujuran itu ketenangan dan sifat dusta itu mendatangkan keraguan."

(At-Tirmizī)

Dalam suasana hari ini yang dianggap sebagai era 'Post Truth' atau Pasca Kebenaran di mana berleluasanya penipuan yang dianggap benar atau penipuan dan kebatilan yang banyak menggantikan kebenaran, berpegang kepada kebenaran itu merupakan satu cabaran. 

Justeru, di ambang Tahun Baru Hijrah 1442H ini, kami berbesar hati menghadiahkan sebuah E-Kitab percuma untuk manfaat kita bersama, para pencinta kebenaran! 

E-Kitab ini mengandungi mutiara-mutiara nasihat yang berharga (yang disusun dalam bentuk sepuluh buah kaedah) bagi memimpin dan memberikan panduan kepada kita untuk terus setia di atas jalan kebenaran, meskipun badai gangguan sering hadir dalam pelbagai bentuk untuk memesongkan kita dari jalan kebenaran.

E-Kitab ini kami sebarkannya sebagai bahan bacaan percuma supaya kita bersama-sama dapat membacanya, menghayatinya, serta mengamalkannya dalam kehidupan seharian kita. 

E-Kitab ini boleh dimuat turun secara percuma melalui pautan di bawah: 


E-Kitab ini diharapkan memberi manfaat dan manfaat itu harapnya dapat dikongsikan kepada sahabat-sahabat dan saudara mara kita.

Selamat membaca dan menghayati mesej-mesej yang terkandung dalam E-Kitab ini wahai pencinta kebenaran sekalian!
Share:

BUKU POLITIK RAHMAH

BUKU POLITIK RAHMAH
RM 35 - Hubungi Muaz Arif 0137946841

Popular Posts

Total Pageviews