KENYATAAN MEDIA SIASAH RAHMAH #7: INSIDEN PENGEBOMAN GEREJA DAN HOTEL DI SRI LANKA

https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/190421014601-0421-sri-lanka-church-bombing-03-super-tease.jpg


Siasah Rahmah mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tidak berperikemanusiaan pengganas yang telah mengebom gereja dan hotel di Sri Lanka sempena sambutan Easter yang hingga kini telah mengorbankan 290 orang dan mencederakan lebih 500 orang.

Firman Allah S.W.T:

"bahawasanya sesiapa yang membunuh seorang manusia dengan tiada alasan yang membolehkan membunuh orang itu, atau (kerana) melakukan kerosakan di muka bumi, maka seolah-olah dia telah membunuh manusia semuanya; dan sesiapa yang menjaga keselamatan hidup seorang manusia, maka seolah-olah dia telah menjaga keselamatan hidup manusia semuanya..." (Al-Maidah: 32).

Ajaran Islam melarang perbuatan merosakkan rumah ibadah agama-agama, apatah lagi membunuh mereka yang berada di dalamnya terutama pada hari perayaan mereka.

Siasah Rahmah menyeru agar umat Islam dan bukan Islam bersama-sama menunjukkan solidariti kepada rakyat Sri Lanka khususnya yang beragama Kristian dan menolak sekerasnya perbuatan para pengganas yang terlibat. Semoga mereka di belakang kejadian ini dihadapkan ke muka pengadilan.
 

Ikuti kami di Facebook: Siasah Rahmah - SR

Kami juga di Telegram : https://t.me/siasahrahmah

Kami juga di Instagram : https://www.instagram.com/siasahrahmah/



Sumbangan serendah RM 1 anda boleh bersama menjayakan projek-projek kami:

5646 8711 0114 (Maybank)
SIASAH RAHMAH RESEARCH & CONSULTANCY
Share:

BUKU POLITIK RAHMAH

BUKU POLITIK RAHMAH
RM 35 - Hubungi Muaz Arif 0137946841

Popular Posts

Total Pageviews